Home > Tyrozyna (L-tyrozyna) dawkowanie, opinie i działanie

Tyrozyna (L-tyrozyna) dawkowanie, opinie i działanie

L-tyrozyna – co to jest?

L-tyrozyna, potocznie zwana tyrozyną, jest kolejnym aminokwasem(endogennym) z grupy rozgałęzionych. Wytwarzana jest przez organizm(pod warunkiem odpowiedniej ilości fenyloalaniny), zazwyczaj w zbyt małych ilościach, dlatego uzupełniamy ją wraz z pożywieniem czy suplementami. Tyrozyna jest jednym z 20 aminokwasów białkowych, budujących mięśnie i jest niezbędna w naszym organizmie.

Wpływ l-tyrozyny na organizm człowieka

Przeprowadzono szereg badań na tyrozynie, udowadniając jej działanie. Aminokwas ten pełni ważne funkcje w ludzkim organizmie. Jest prekursorem bardzo ważnych neuroprzekaźników, takich jak tyroksyna, trijjodotyronina, adrenalina, noradrenalina oraz dopamina. Niedobór każdego z nich np. dopaminy wiążę się z depresją, wzmożonym przemęczeniem , ale nie polecany jest dla osób z podwyższoną ilością dopaminy. Idealnie sprawdza się w okresach zwiększonego wysiłku fizycznego, z mniejszą ilością snu czy redukcyjnych. Jest niezbędna do regeneracji i nadbudowy włókien mięśniowych uszkodzonych na wskutek treningu. Zalecana jest również dla osób podatnych na stres czy przemęczenia. Jednym z pierwszych objawów niskiego poziomu l-tyrozyny w organizmie są zmiany hormonalne, a dokładniej obniżenie ilości neuroprzekaźników co wiążę się przede wszystkim z niedoczynnością tarczycy. Posiada również wpływ na apetyt, hamuje go, co czyni z niej bardzo dobrego sojusznika na redukcji. Poprawia pamięć, czas reakcji, czujność, często wybierana jest przez studentów.

L-tyrozyna – dla kogo i jakie dawkowanie?

Tyrozyna świetnie działa w uzupełnieniu z innymi aminokwasami jak l-karnityna czy l-leucyna. Wybierana jest przez uczniów szkół jak i studentów, przez osoby pracujące fizycznie czy narażone na duże dawki stresu a przede wszystkim przez osoby uprawiające treningi siłowe czy wytrzymałościowe. Jak widać jest uniwersalna dla każdego. Dawka ustalona za bezpieczną przez Światową Organizację Zdrowia wynosi 14 miligram na kilogram masy ciała, dlatego każdy powinien dostosować ją do siebie.