Dieta ketogeniczna – spalaj tłuszcz, jedząc tłuszcz?

188

Dieta ketogeniczna – spalaj tłuszcz, jedząc tłuszcz?

Najprostsza definicja związana z dietą ketogeniczną jest prostym wytłumaczeniem zachodzących reakcji w naszym organizmie. Fani ketozy kierują się zasadą “jedz tłuszcz, by spalić tłuszcz”. Co więcej, ten system żywienia może posłużyć nam nie tylko w walce z kilogramami, ale również być wykorzystany na przykład do leczenia cukrzycy lub nadciśnienia. Dowiedz się, na czym polega działanie diety ketogenicznej i skąd wynika jej popularność.

Osoby, które przechodzą na ketozę eliminują ze swojego jadłospisu węglowodany. W zamian za to, spożywają więcej źródeł tłuszczu i białka. Często, dieta ketogeniczna jest wykorzystywana u pacjentów z atakami padaczki. Specjaliści polecają jej zastosowanie w przypadku lekoopornych schorzeń. Jeśli brane leki nie przynoszą efektów, ketoza może okazać się momentem przełomowym i poprawić stan Twojego zdrowia. Coraz częściej, to właśnie dieta ketogeniczna pozwala szybko schudnąć i pozbyć się uciążliwego tłuszczu nawet z najbardziej opornych miejsc jak boczki, czy wewnętrzna strona ud. Dodatkowym plusem keto jest niewielkie odczuwanie głodu mimo dużego deficytu kalorycznego.

Dieta ketogeniczna – jak powstała?

Powstanie diety ketogenicznej nie było spowodowane potrzebą znalezienia skutecznej metody na redukcję tkanki tłuszczowej. W porównaniu do korzyści zdrowotnych, jakie może nieść za sobą wyeliminowanie węglowodanów dla niektórych osób, utrata masy ciała jest tylko przyjemnym skutkiem ubocznym. Twórcy ketozy zamierzali przede wszystkim pomóc dzieciom chorym na padaczkę i rzadkie choroby związane z metabolizmem oraz obciążeniem genetycznym. Mimo starań lekarzy, dostępna farmakologia nie przynosiła efektów.

Dopiero po latach, zauważono że ograniczenie do minimum spożywanych węglowodanów na rzecz białka i tłuszczy może spowodować utratę nadprogramowych kilogramów. Od tego momentu, świat nie wychodzi z podziwu co do skuteczności stosowania diety ketogenicznej w trakcie okresu redukcji tkanki tłuszczowej.

Keto Actives Cena -50%

Dieta keto – na czym polega?

Odgórnie ustalony rodzaj diety ketogenicznej nie istnieje. Obecnie, możemy spotkać się z różnorodnymi rodzajami i odmianami ketozy. Różnice są związane ze stosunkiem makroskładników, doborem ich źródeł, czy sugerowanym deficytem kalorycznym dla osób przebywających w ketozie w celu zredukowania tkanki tłuszczowej. Każda z diet ketogenicznych ma jednak przynajmniej jedną wspólną cechą. Ową zasadą, którą należy przestrzegać jest maksymalne obniżenie ilości spożywanych węglowodanów. Dzięki temu, zachodzące w organizmie procesu prowadzą do rozpadu tłuszczu na ciałka ketonowe.

Dieta keto to dobry sposób na pozbycie się nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej. Niemniej, warto pozostawać pod stałą opieką lekarza i dietetyka. Jeśli chcesz przyspieszyć powstawanie ciałka ketonowego, możesz liczyć na wspomożenie tego procesu!

Dieta tradycyjna – różnice

Każda osoba na diecie, powinna zdawać sobie sprawę z tego, że swój cel może osiągnąć na wiele sposobów. W zgodzie z prawami fizyki, aby nasz organizm zwrócił się do rezerw zmagazynowanych jako tłuszcz musi spożywać mniej kalorii niż wydatkuje. Jeśli zatem nie wyobrażasz sobie dnia bez węglowodanów nie musisz raz na zawsze przekreślać swoich marzeń o nienagannej sylwetce. Co prawda, dieta ketogeniczna pozwala na osiągnięcie efektów w szybszym czasie, ale nie oznacza to, że nie możesz obrać innej drogi do celu.

Główną różnicą między tradycyjnym podejściem do diety, a dietą ketogeniczną jest zmiana źródła energii. Zazwyczaj są nimi węglowodany. Jeśli jednak, nasz organizm nie otrzyma ich odpowiedniej ilości, rozpocznie pozyskiwanie energii z tłuszczów, które stanowią podstawę diety ketogennej.

Co ciekawe, w przypadku zastosowania diety tradycyjnej, po spożyciu dużej ilości węglowodanych, możemy zaobserwować wysoki skok poziomu cukru we krwi wraz z jego obniżeniem. Efektem zachodzących zmian pozostanie poczucie senności, zmęczenie, spadek naszej energii i produktywności w dalszej części dnia. Osoby stosujące dietę ketogeniczną mają ten problem z głowy!

Dieta ketogeniczna – działanie

Dieta ketogeniczna ma znacznie szersze zastosowanie niż odchudzanie. Redukcja tkanki tłuszczowej to w rzeczywistości wyłącznie jeden z drugoplanowych skutków, jakie możemy uzyskać. Jak zdołaliśmy napomnieć wcześniej, podstawową zasadą diety ketogenicznej jest ograniczenie do absolutnego minimum ilości spożywanych węglowodanów. Ten model żywienia odprowadzi do zwiększonej produkcji i pozostawienia ciał ketonowych w organizmie, co spowoduje wejście w stan ketozy.

Ketoza prowadzi do spalania zapasów tkanki tłuszczowej. Aby osiągnąć ten efekt, konieczne pozostaje zwiększenie ilości spożytych tłuszczów nawet do 90% naszego zapotrzebowania energetycznego.

Keto Guru Cena -50%

Minimalizacja spożytych węglowodanów, zdaniem Instytutu Żywności i Żywienia prowadzi do sytuacji, w której zapasowe rezerwy glukozy są niewystarczającym źródłem energii dla organizmu. W ten sposób, przyczyniamy się do pełnego utleniania tłuszczu. Wytworzone w procesie ciała ketonowe, trafiają do tkanek i są wykorzystywane jako zastępstwo źródła energii w postaci glukozy.

Co jeść na diecie keto?

Posiłki na diecie ketogenicznej powinny być urozmaicone i bazować na nieprzetworzonych produktach o dużej zawartości białka i tłuszczu. Dla całego procesu i jego przebiegu ogromny wpływ ma jakość przyjmowanych makroskładników. Jeśli trzymasz się założeń diety ketogenicznej dostrzeżesz widoczny spadek masy ciała. Tempo odchudzania, w większości przypadków jest znacznie szybsze, niż w przypadku wcześniejszych prób odchudzania z węglowodanami na wysokim poziomie. Ponadto, nowy tryb odżywiania ma doskonały wpływ na efektywność naszej pracy i pobudza procesy myślowe.

Kiedy stosować dietę ketogeniczną?

Badania nad dietą ketogeniczną jednoznacznie zaprzeczają, aby ten model żywienia mógł posłużyć wyłącznie dla osób, które zamierzają stracić na wadze. Przeprowadzone doświadczenia potwierdzają tezę, w której myśl ograniczenie węglowodanów i zastąpienie ich tłuszczami sprawdza się np. u osób z padaczką oporną na leki i leczenie.

Dieta ketogeniczna jest w stanie rozwiązać liczne choroby metaboliczne takie jak zespół Retta, Draveta, Doosa, czy stwardnienie guzowate. Coraz śmielej wspomina się również o efektach, jakie niesie za sobą zastosowanie ketozy w autyzmie, chorobie Parkinsona i Alzheimera.

Ciałka ketonowe – co to?

Dla przypomnienia – w przypadku ograniczenia ilości paliwa dostarczanego do organizmu w postaci węglowodanów, tłuszcz rozpada się i powstają ciałka ketonowe. Ich cząsteczki składają się z takich substancji jak aceton, acetooctan, czy kwas beta-hydroksymasłowy. Ciałka ketonowe pozwalają na zastąpienie glukozy i skuteczne odżywienie pracujących komórek ciała.

Zalety ketozy

  • Skuteczna pomoc w leczeniu chorób u dzieci i młodzieży;
  • Zmniejszenie ilości przyjmowanych przez pacjentów leków;
  • Hamowanie niepożądanego w okresie redukcyjnym uczucia głodu;
  • Przyspieszenie procesów utraty nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej;
  • Normowanie wyników badań związanych głównie z układem sercowo-naczyniowym;
  • Podniesienie progu drgawkowego;
  • Wyhamowanie pobudzenia neuronów;
  • Zwiększenie ilości energii w ciągu dnia;
  • Poprawa samopoczucia po zajściu adaptacji do nowej diety;
  • Wysoki poziom produktywności i motywacji;
  • Pomoc w prawidłowym funkcjonowaniu neuroprzekaźników;
  • Usprawnienie procesów zapamiętywania i koncentracji.

Keto Guru

Kup teraz Keto Guru z rabatem 50%
Promocja ważna do: 24.06.2019 23:59
Uwaga! Ze względu na wyczerpanie zapasów, promocja trwa przez ograniczony czas.

 

5 (100%) 1 vote[s]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here