Dieta ketogeniczna – spalaj t艂uszcz, jedz膮c t艂uszcz?

Dieta ketogeniczna – spalaj t艂uszcz, jedz膮c t艂uszcz?

Najprostsza definicja zwi膮zana z diet膮 ketogeniczn膮 jest prostym wyt艂umaczeniem zachodz膮cych reakcji w naszym organizmie. Fani ketozy kieruj膮 si臋聽zasad膮 鈥渏edz t艂uszcz, by spali膰 t艂uszcz鈥. Co wi臋cej, ten system 偶ywienia mo偶e pos艂u偶y膰 nam nie tylko w walce z kilogramami, ale r贸wnie偶 by膰 wykorzystany na przyk艂ad do leczenia cukrzycy lub nadci艣nienia. Dowiedz si臋, na czym polega dzia艂anie diety ketogenicznej i sk膮d wynika jej popularno艣膰.

Osoby, kt贸re przechodz膮 na ketoz臋 eliminuj膮聽ze swojego jad艂ospisu w臋glowodany. W zamian za to, spo偶ywaj膮聽wi臋cej 藕r贸de艂 t艂uszczu i bia艂ka. Cz臋sto, dieta ketogeniczna jest wykorzystywana u pacjent贸w z atakami padaczki. Specjali艣ci polecaj膮 jej zastosowanie w przypadku lekoopornych schorze艅. Je艣li brane leki nie przynosz膮 efekt贸w, ketoza mo偶e okaza膰聽si臋 momentem prze艂omowym i poprawi膰聽stan Twojego zdrowia. Coraz cz臋艣ciej, to w艂a艣nie dieta ketogeniczna pozwala szybko schudn膮膰 i pozby膰聽si臋 uci膮偶liwego t艂uszczu nawet z najbardziej opornych miejsc jak boczki, czy wewn臋trzna strona ud. Dodatkowym plusem keto jest niewielkie odczuwanie g艂odu mimo du偶ego deficytu kalorycznego.

Dieta ketogeniczna – jak powsta艂a?

Powstanie diety ketogenicznej nie by艂o spowodowane potrzeb膮 znalezienia skutecznej metody na redukcj臋聽tkanki t艂uszczowej. W por贸wnaniu do korzy艣ci zdrowotnych, jakie mo偶e nie艣膰 za sob膮 wyeliminowanie w臋glowodan贸w dla niekt贸rych os贸b, utrata masy cia艂a jest tylko przyjemnym skutkiem ubocznym. Tw贸rcy ketozy zamierzali przede wszystkim pom贸c dzieciom chorym na padaczk臋 i rzadkie choroby zwi膮zane z metabolizmem oraz obci膮偶eniem genetycznym. Mimo stara艅 lekarzy, dost臋pna farmakologia nie przynosi艂a efekt贸w.

Dopiero po latach, zauwa偶ono 偶e ograniczenie do minimum spo偶ywanych w臋glowodan贸w na rzecz bia艂ka i t艂uszczy mo偶e spowodowa膰聽utrat臋聽nadprogramowych kilogram贸w. Od tego momentu, 艣wiat nie wychodzi z podziwu co do skuteczno艣ci stosowania diety ketogenicznej w trakcie okresu redukcji tkanki t艂uszczowej.

Keto Actives Cena -50%

Dieta keto – na czym polega?

Odg贸rnie ustalony rodzaj diety ketogenicznej nie istnieje. Obecnie, mo偶emy spotka膰聽si臋聽z r贸偶norodnymi rodzajami i odmianami ketozy. R贸偶nice s膮聽zwi膮zane ze stosunkiem makrosk艂adnik贸w, doborem ich 藕r贸de艂, czy sugerowanym deficytem kalorycznym dla os贸b przebywaj膮cych w ketozie w celu zredukowania tkanki t艂uszczowej. Ka偶da z diet ketogenicznych ma jednak przynajmniej jedn膮 wsp贸ln膮 cech膮. Ow膮 zasad膮, kt贸r膮 nale偶y przestrzega膰 jest maksymalne obni偶enie ilo艣ci spo偶ywanych w臋glowodan贸w. Dzi臋ki temu, zachodz膮ce w organizmie procesu prowadz膮 do rozpadu t艂uszczu na cia艂ka ketonowe.

Dieta keto to dobry spos贸b na pozbycie si臋 nadmiernej ilo艣ci tkanki t艂uszczowej. Niemniej, warto pozostawa膰 pod sta艂膮 opiek膮 lekarza i dietetyka. Je艣li chcesz przyspieszy膰 powstawanie cia艂ka ketonowego, mo偶esz liczy膰 na wspomo偶enie tego procesu!

Dieta tradycyjna – r贸偶nice

Ka偶da osoba na diecie, powinna zdawa膰 sobie spraw臋 z tego, 偶e sw贸j cel mo偶e osi膮gn膮膰 na wiele sposob贸w. W zgodzie z prawami fizyki, aby nasz organizm zwr贸ci艂 si臋聽do rezerw zmagazynowanych jako t艂uszcz musi spo偶ywa膰 mniej kalorii ni偶 wydatkuje. Je艣li zatem nie wyobra偶asz sobie dnia bez w臋glowodan贸w nie musisz raz na zawsze przekre艣la膰 swoich marze艅 o nienagannej sylwetce. Co prawda, dieta ketogeniczna pozwala na osi膮gni臋cie efekt贸w w szybszym czasie, ale nie oznacza to, 偶e nie mo偶esz obra膰 innej drogi do celu.

G艂贸wn膮 r贸偶nic膮 mi臋dzy tradycyjnym podej艣ciem do diety, a diet膮 ketogeniczn膮 jest zmiana 藕r贸d艂a energii. Zazwyczaj s膮 nimi w臋glowodany. Je艣li jednak, nasz organizm nie otrzyma ich odpowiedniej ilo艣ci, rozpocznie pozyskiwanie energii z t艂uszcz贸w, kt贸re stanowi膮 podstaw臋 diety ketogennej.

Co ciekawe, w przypadku zastosowania diety tradycyjnej, po spo偶yciu du偶ej ilo艣ci w臋glowodanych, mo偶emy zaobserwowa膰 wysoki skok poziomu cukru we krwi wraz z jego obni偶eniem. Efektem zachodz膮cych zmian pozostanie poczucie senno艣ci, zm臋czenie, spadek naszej energii i produktywno艣ci w dalszej cz臋艣ci dnia. Osoby stosuj膮ce diet臋 ketogeniczn膮 maj膮 ten problem z g艂owy!

Dieta ketogeniczna – dzia艂anie

Dieta ketogeniczna ma znacznie szersze zastosowanie ni偶 odchudzanie. Redukcja tkanki t艂uszczowej to w rzeczywisto艣ci wy艂膮cznie jeden z drugoplanowych skutk贸w, jakie mo偶emy uzyska膰. Jak zdo艂ali艣my napomnie膰 wcze艣niej, podstawow膮 zasad膮 diety ketogenicznej jest ograniczenie do absolutnego minimum ilo艣ci spo偶ywanych w臋glowodan贸w. Ten model 偶ywienia odprowadzi do zwi臋kszonej produkcji i pozostawienia cia艂 ketonowych w organizmie, co spowoduje wej艣cie w stan ketozy.

Ketoza prowadzi do spalania zapas贸w tkanki t艂uszczowej. Aby osi膮gn膮膰 ten efekt, konieczne pozostaje zwi臋kszenie ilo艣ci spo偶ytych t艂uszcz贸w nawet do 90% naszego zapotrzebowania energetycznego.

Ketomorin -50%

Minimalizacja spo偶ytych w臋glowodan贸w, zdaniem Instytutu 呕ywno艣ci i 呕ywienia prowadzi do sytuacji, w kt贸rej zapasowe rezerwy glukozy s膮 niewystarczaj膮cym 藕r贸d艂em energii dla organizmu. W ten spos贸b, przyczyniamy si臋聽do pe艂nego utleniania t艂uszczu. Wytworzone w procesie cia艂a ketonowe, trafiaj膮 do tkanek i s膮 wykorzystywane jako zast臋pstwo 藕r贸d艂a energii w postaci glukozy.

Co je艣膰 na diecie keto?

Posi艂ki na diecie ketogenicznej powinny by膰 urozmaicone i bazowa膰 na nieprzetworzonych produktach o du偶ej zawarto艣ci bia艂ka i t艂uszczu. Dla ca艂ego procesu i jego przebiegu ogromny wp艂yw ma jako艣膰聽przyjmowanych makrosk艂adnik贸w. Je艣li trzymasz si臋聽za艂o偶e艅 diety ketogenicznej dostrze偶esz widoczny spadek masy cia艂a. Tempo odchudzania, w wi臋kszo艣ci przypadk贸w jest znacznie szybsze, ni偶 w przypadku wcze艣niejszych pr贸b odchudzania z w臋glowodanami na wysokim poziomie. Ponadto, nowy tryb od偶ywiania ma doskona艂y wp艂yw na efektywno艣膰 naszej pracy i pobudza procesy my艣lowe.

Kiedy stosowa膰聽diet臋 ketogeniczn膮?

Badania nad diet膮 ketogeniczn膮 jednoznacznie zaprzeczaj膮, aby ten model 偶ywienia m贸g艂 pos艂u偶y膰 wy艂膮cznie dla os贸b, kt贸re zamierzaj膮聽straci膰 na wadze. Przeprowadzone do艣wiadczenia potwierdzaj膮 tez臋, w kt贸rej my艣l ograniczenie w臋glowodan贸w i zast膮pienie ich t艂uszczami sprawdza si臋 np. u os贸b z padaczk膮 oporn膮 na leki i leczenie.

Dieta ketogeniczna jest w stanie rozwi膮za膰 liczne choroby metaboliczne takie jak zesp贸艂 Retta, Draveta, Doosa, czy stwardnienie guzowate. Coraz 艣mielej wspomina si臋聽r贸wnie偶 o efektach, jakie niesie za sob膮聽zastosowanie ketozy w autyzmie, chorobie Parkinsona i Alzheimera.

Cia艂ka ketonowe – co to?

Dla przypomnienia – w przypadku ograniczenia ilo艣ci paliwa dostarczanego do organizmu w postaci w臋glowodan贸w, t艂uszcz rozpada si臋 i powstaj膮 cia艂ka ketonowe. Ich cz膮steczki sk艂adaj膮 si臋 z takich substancji jak aceton, acetooctan, czy kwas beta-hydroksymas艂owy. Cia艂ka ketonowe pozwalaj膮 na zast膮pienie glukozy i skuteczne od偶ywienie pracuj膮cych kom贸rek cia艂a.

Zalety ketozy

  • Skuteczna pomoc w leczeniu chor贸b u dzieci i m艂odzie偶y;
  • Zmniejszenie ilo艣ci przyjmowanych przez pacjent贸w lek贸w;
  • Hamowanie niepo偶膮danego w okresie redukcyjnym uczucia g艂odu;
  • Przyspieszenie proces贸w utraty nadmiernej ilo艣ci tkanki t艂uszczowej;
  • Normowanie wynik贸w bada艅 zwi膮zanych g艂贸wnie z uk艂adem sercowo-naczyniowym;
  • Podniesienie progu drgawkowego;
  • Wyhamowanie pobudzenia neuron贸w;
  • Zwi臋kszenie ilo艣ci energii w ci膮gu dnia;
  • Poprawa samopoczucia po zaj艣ciu adaptacji do nowej diety;
  • Wysoki poziom produktywno艣ci i motywacji;
  • Pomoc w prawid艂owym funkcjonowaniu neuroprzeka藕nik贸w;
  • Usprawnienie proces贸w zapami臋tywania i koncentracji.

Keto Actives

Kup teraz Keto Actives z rabatem 50%
Promocja wa偶na do: 28.11.2020 23:59
Uwaga! Ze wzgl臋du na wyczerpanie zapas贸w, promocja trwa przez ograniczony czas.

 

 

R贸wnie偶 recenzowane produkty na odchudzanie:

ZOSTAW ODPOWIED殴

Please enter your comment!
Please enter your name here