przyczyn bezsennosci

Bezsenność nie tylko męczy, ale też po prostu drażni. Pewnie każdy z nas czegoś podobnego przynajmniej raz w swoim życiu doświadczył. W końcu przyczyn bezsenności jest wiele. Jeżeli ktoś cierpi z tego powodu już od dłuższego czasu, powinien przynajmniej postarać się znaleźć na to skuteczny sposób. Podobno metod jest całkiem sporo, jednak nie wszyscy potrafią do nich dotrzeć. Najpierw trzeba poznać przyczynę, a dopiero później zacząć rozglądać się za właściwym rozwiązaniem.

melatolin plus

Co w takim razie wpływa na ten niezwykle niekorzystny stan?        O tym poniżej.

Niewygodne łóżko

Wbrew pozorom wpływ na bezsenność może mieć nawet tak błahy szczegół, jak niewygodne łóżko. To, na czym się śpi, ma ogromne znaczenie. Materac musi być odpowiednio twardy. Na pewno zbyt miękki nie będzie wygodny. Trzeszczące łóżko też może skutecznie zakłócić komfort w czasie snu. Kiedy jest niewygodne, skutecznie wybudza w nocy, a nawet utrudnia zasypianie. Sprawia, że osoba cierpiąca na bezsenność, pomimo iż „spała” 8 godzin, czuje się, jakby dopiero miała iść spać. Ponadto wpływ na jakość snu ma piżama, a nawet materiał wykorzystany do jej uszycia. Warto, aby była wykonana z naturalnych tkanin. Nie może też krępować ruchów. Zbyt obcisła, wpinająca się w poszczególne części ciała, nie będzie tą odpowiednią. Pościel zaś powinna być uszyta z wełny lub bawełny. W pomieszczeniu, w którym się śpi, temperatura powietrza musi kształtować się na poziomie 18-20 stopni Celsjusza. To najlepsza temperatura dla organizmu w fazie snu. Zawsze przed spaniem trzeba wywietrzyć pokój. Do zasad tych mogą dostosować się również osoby, które nie mają problemu z zasypianiem, ale wstając, każdego ranka mimo wszystko odczuwają ogromne zmęczenie. To oznacza, że ich jakość snu jest bardzo słaba, a nawet sen ten nie spełnia swojej roli.

Zła atmosfera w sypialni

Sen skutecznie i często zakłócają telefony, telewizory, komputery i inne rzeczy, które znajdują się w otoczeniu łóżka, ale nie kojarzą się z wypoczynkiem i spaniem. Wywołują złą atmosferę. Łóżko powinno służyć wyłącznie do snu i z nim się wiązać pod każdym względem. Warto więc wynieść z sypialni te rzeczy, które w czasie snu nie są potrzebne. Mózg musi mieć pełen komfort, bo tak naprawdę, nawet jeżeli człowiek śpi i wydaje się, że ma wyłączoną świadomość, to mózg jednak wciąż odbiera i przetwarza sygnały, które płyną z otoczenia. Cierpiąc na bezsenność, trzeba koniecznie zmienić atmosferę w sypialni, aby już nie zasypiać przypadkiem nad laptopem, czy w towarzystwie dźwięków telewizora. Należy tuż przed położeniem się spać, stworzyć w sypialni typowo sypialnianą atmosferę. Wygodnie zasłane łóżko, delikatne światło, przytulna pościel. Każdy sam najlepiej wie, co kojarzy mu się ze snem i sypialnią. Pomieszczenie to jest miejscem, w którym należy odciąć się od wszystkiego, czym zajmuje się w ciągu dnia i o czym myśli się w danym czasie.

Stres gwarantuje bezsenność

Stres w pracy, nerwowa sytuacja w domu, brak możliwości wyluzowania się, oderwania od szarej rzeczywistości – wszystko to ma niezwykle silny i negatywny wpływ na bezsenność. Jest jedną z głównych przyczyn tego stanu. W tym wypadku warto sięgać po melisę i inne zioła, zrobić sobie relaksującą kąpiel czy zadbać o chwilę wyciszenia. Jeżeli to nie pomoże, a bezsenność będzie trwała dłużej, trzeba udać się z tym problemem do specjalisty, który podpowie, co robić, aby z nią walczyć. Z reguły w takich sytuacjach zaleca specjalne leki. Te wyciszają, uspokajają, sprawiają, że zasypia się chwilę po przekroczeniu progu sypialni i przesypia całą noc, zapominając na ten czas o zmartwieniach i wszelkich problemach. Wiadomo jednak, że nie można zbyt długo żyć, zajadając kapsułki. Stres towarzyszy ludziom z wielu powodów. Trzeba sobie z nim radzić, nauczyć się z nim walczyć. Może jakiś sport, hobby lub inne konkretne zajęcie. Coś, co w ciągu dnia pozwoli oderwać się myślami od codzienności bądź po prostu poukładać pewne sprawy w głowie. Nawet coś takiego jest w stanie wielu osobom pomóc. Nie można przecież całe życie się stresować. Trzeba szukać i próbować różnych rozwiązań.

Niewłaściwa dieta

Przyjemnie jest przychodząc do domu po całym dniu ciężkiej pracy, zjeść dobrze przyprawioną, idealnie ciepłą, wręcz rozpływającą się w ustach golonkę i wypić piwo, a może nawet dwa. Jednak, czy to sprzyja zasypianiu? Zdecydowanie nie. Niewłaściwa dieta, a konkretnie tłuste jedzenie i alkohol skutecznie wpływają na bezsenność. Nie wolno też iść spać na głodny żołądek. Kolację powinno się zjadać 2-3 godziny przed snem. Musi to być lekkostrawna kolacja. Picie kawy, czy coli lub innych napojów zawierających kofeinę również źle wpływa na organizm, a co za tym idzie, na zakłócenie harmonii snu. Warto też pamiętać, że alkohol pogarsza jakość snu. Może osoba, która go spożywa wieczorem łatwo zasypia, ale czy się wyśpi, zrelaksuje, zregeneruje w czasie snu? To już jest mocno wątpliwe. Przez to sen już nie spełnia swojej funkcji. Istnieje mnóstwo przepisów na zdrowe, lekkostrawne dania, idealnie pasujące na kolację. Wystarczy tylko zajrzeć do Internetu. Zjadając smaczną porcję lekkiego posiłku, można odczuć różnicę niemal natychmiast.

Bezsenność wywoływana jest innymi chorobami

Osoby, które mają nerwicę, depresję, jakieś dolegliwości wywołujące ból, w szczególności cierpią na bezsenność. Zdecydowana większość przypadków bezsenności jest objawem właśnie innych dolegliwości. W takiej sytuacji pozbycie się tego problemu nie jest takie proste, często niemożliwe do samodzielnego wykonania. Trzeba wówczas udać się do specjalisty po pomoc. Należy zacząć od wyleczenia dotychczasowych chorób, pozbycia się związanego z tym dyskomfortu psychicznego i fizycznego. Warto też w tym miejscu wspomnieć, że za jakość snu odpowiada melatonina, hormon produkowany w czasie snu. Dlatego, jeżeli ktoś cierpi na bezsenność, ma automatycznie problem z właściwym poziomem tego hormonu. Na szczęście można go uzupełnić odpowiednim suplementem, łatwo dostępnym w aptece i w Internecie.

Podsumowanie

Bezsenność bywa mocno dokuczliwa. Po pierwszej, dwóch nieprzespanych nocach nic złego się nie dzieje. Poza tym, że jest to jednak szok dla organizmu. Natomiast wystarczy nie spać przez tydzień czy dwa, aby odczuć nie tylko dyskomfort, ale również ogromne zmęczenie i osłabienie organizmu. Wielu ludzi kompletnie nie radzi sobie z bezsennością, bo kiedy wynika z innych chorób lub ze stresu, który przecież nasilać się może każdego dnia, trudno jest tego wszystkiego tak po prostu i nagle się pozbyć. Na bezsenność można działać różnymi metodami, na wiele różnych sposobów. Zioła, oderwanie się od szarej rzeczywistości, relaksująca kąpiel, stworzenie odpowiedniej atmosfery w sypialni, w ostateczności suplement diety lub silniejszy lek. Zanim jednak ktokolwiek przystąpi do walki z bezsennością, musi rozpoznać przyczynę. Po co doszukiwać się w sobie chorób na siłę, skoro przyczyną może być tylko niewłaściwa dieta. Po co sięgać po leki, kiedy bezsenność wywołuje niewygodne łóżko. Wielu ludzi, zamiast zacząć walkę z bezsennością od właściwej diagnozy, wybiera najprostszą i najkrótszą drogę, sięga właśnie po leki. Dobrze, że znajdują sposób na ten problem, ale czasem rozwiązania są prostsze i zdrowsze dla organizmu. Na szczęście dziś można dostać naturalne produkty na tego typu zakłócenia snu, więc nie ma się, czym zbytnio martwić.

4.7 (93.33%) 27 votes

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here