G艂贸wne Przyczyny Bezsenno艣ci

przyczyn bezsennosci

Bezsenno艣膰 nie tylko m臋czy, ale te偶 po prostu dra偶ni. Pewnie ka偶dy z nas czego艣 podobnego przynajmniej raz w swoim 偶yciu do艣wiadczy艂. W ko艅cu przyczyn bezsenno艣ci jest wiele. Je偶eli kto艣 cierpi z tego powodu ju偶 od d艂u偶szego czasu, powinien przynajmniej postara膰 si臋 znale藕膰 na to skuteczny spos贸b. Podobno metod jest ca艂kiem sporo, jednak nie wszyscy potrafi膮 do nich dotrze膰. Najpierw trzeba pozna膰 przyczyn臋, a dopiero p贸藕niej zacz膮膰 rozgl膮da膰 si臋 za w艂a艣ciwym rozwi膮zaniem.

melatolin plus

Co w takim razie wp艂ywa na ten niezwykle niekorzystny stan?聽聽聽聽聽聽聽 O tym poni偶ej.

Niewygodne 艂贸偶ko

Wbrew pozorom wp艂yw na bezsenno艣膰 mo偶e mie膰 nawet tak b艂ahy szczeg贸艂, jak niewygodne 艂贸偶ko. To, na czym si臋 艣pi, ma ogromne znaczenie. Materac musi by膰 odpowiednio twardy. Na pewno zbyt mi臋kki nie b臋dzie wygodny. Trzeszcz膮ce 艂贸偶ko te偶 mo偶e skutecznie zak艂贸ci膰 komfort w czasie snu. Kiedy jest niewygodne, skutecznie wybudza w nocy, a nawet utrudnia zasypianie. Sprawia, 偶e osoba cierpi膮ca na bezsenno艣膰, pomimo i偶 鈥瀞pa艂a鈥 8 godzin, czuje si臋, jakby dopiero mia艂a i艣膰 spa膰. Ponadto wp艂yw na jako艣膰 snu ma pi偶ama, a nawet materia艂 wykorzystany do jej uszycia. Warto, aby by艂a wykonana z naturalnych tkanin. Nie mo偶e te偶 kr臋powa膰 ruch贸w. Zbyt obcis艂a, wpinaj膮ca si臋 w poszczeg贸lne cz臋艣ci cia艂a, nie b臋dzie t膮 odpowiedni膮. Po艣ciel za艣 powinna by膰 uszyta z we艂ny lub bawe艂ny. W pomieszczeniu, w kt贸rym si臋 艣pi, temperatura powietrza musi kszta艂towa膰 si臋 na poziomie 18-20 stopni Celsjusza. To najlepsza temperatura dla organizmu w fazie snu. Zawsze przed spaniem trzeba wywietrzy膰 pok贸j. Do zasad tych mog膮 dostosowa膰 si臋 r贸wnie偶 osoby, kt贸re nie maj膮 problemu z zasypianiem, ale wstaj膮c, ka偶dego ranka mimo wszystko odczuwaj膮 ogromne zm臋czenie. To oznacza, 偶e ich jako艣膰 snu jest bardzo s艂aba, a nawet sen ten nie spe艂nia swojej roli.

Z艂a atmosfera w sypialni

Sen skutecznie i cz臋sto zak艂贸caj膮 telefony, telewizory, komputery i inne rzeczy, kt贸re znajduj膮 si臋 w otoczeniu 艂贸偶ka, ale nie kojarz膮 si臋 z wypoczynkiem i spaniem. Wywo艂uj膮 z艂膮 atmosfer臋. 艁贸偶ko powinno s艂u偶y膰 wy艂膮cznie do snu i z nim si臋 wi膮za膰 pod ka偶dym wzgl臋dem. Warto wi臋c wynie艣膰 z sypialni te rzeczy, kt贸re w czasie snu nie s膮 potrzebne. M贸zg musi mie膰 pe艂en komfort, bo tak naprawd臋, nawet je偶eli cz艂owiek 艣pi i wydaje si臋, 偶e ma wy艂膮czon膮 艣wiadomo艣膰, to m贸zg jednak wci膮偶 odbiera i przetwarza sygna艂y, kt贸re p艂yn膮 z otoczenia. Cierpi膮c na bezsenno艣膰, trzeba koniecznie zmieni膰 atmosfer臋 w sypialni, aby ju偶 nie zasypia膰 przypadkiem nad laptopem, czy w towarzystwie d藕wi臋k贸w telewizora. Nale偶y tu偶 przed po艂o偶eniem si臋 spa膰, stworzy膰 w sypialni typowo sypialnian膮 atmosfer臋. Wygodnie zas艂ane 艂贸偶ko, delikatne 艣wiat艂o, przytulna po艣ciel. Ka偶dy sam najlepiej wie, co kojarzy mu si臋 ze snem i sypialni膮. Pomieszczenie to jest miejscem, w kt贸rym nale偶y odci膮膰 si臋 od wszystkiego, czym zajmuje si臋 w ci膮gu dnia i o czym my艣li si臋 w danym czasie.

Stres gwarantuje bezsenno艣膰

Stres w pracy, nerwowa sytuacja w domu, brak mo偶liwo艣ci wyluzowania si臋, oderwania od szarej rzeczywisto艣ci 鈥 wszystko to ma niezwykle silny i negatywny wp艂yw na bezsenno艣膰. Jest jedn膮 z g艂贸wnych przyczyn tego stanu. W tym wypadku warto si臋ga膰 po melis臋 i inne zio艂a, zrobi膰 sobie relaksuj膮c膮 k膮piel czy zadba膰 o chwil臋 wyciszenia. Je偶eli to nie pomo偶e, a bezsenno艣膰 b臋dzie trwa艂a d艂u偶ej, trzeba uda膰 si臋 z tym problemem do specjalisty, kt贸ry podpowie, co robi膰, aby z ni膮 walczy膰. Z regu艂y w takich sytuacjach zaleca specjalne leki. Te wyciszaj膮, uspokajaj膮, sprawiaj膮, 偶e zasypia si臋 chwil臋 po przekroczeniu progu sypialni i przesypia ca艂膮 noc, zapominaj膮c na ten czas o zmartwieniach i wszelkich problemach. Wiadomo jednak, 偶e nie mo偶na zbyt d艂ugo 偶y膰, zajadaj膮c kapsu艂ki. Stres towarzyszy ludziom z wielu powod贸w. Trzeba sobie z nim radzi膰, nauczy膰 si臋 z nim walczy膰. Mo偶e jaki艣 sport, hobby lub inne konkretne zaj臋cie. Co艣, co w ci膮gu dnia pozwoli oderwa膰 si臋 my艣lami od codzienno艣ci b膮d藕 po prostu pouk艂ada膰 pewne sprawy w g艂owie. Nawet co艣 takiego jest w stanie wielu osobom pom贸c. Nie mo偶na przecie偶 ca艂e 偶ycie si臋 stresowa膰. Trzeba szuka膰 i pr贸bowa膰 r贸偶nych rozwi膮za艅.

Niew艂a艣ciwa dieta

Przyjemnie jest przychodz膮c do domu po ca艂ym dniu ci臋偶kiej pracy, zje艣膰 dobrze przyprawion膮, idealnie ciep艂膮, wr臋cz rozp艂ywaj膮c膮 si臋 w ustach golonk臋 i wypi膰 piwo, a mo偶e nawet dwa. Jednak, czy to sprzyja zasypianiu? Zdecydowanie nie. Niew艂a艣ciwa dieta, a konkretnie t艂uste jedzenie i alkohol skutecznie wp艂ywaj膮 na bezsenno艣膰. Nie wolno te偶 i艣膰 spa膰 na g艂odny 偶o艂膮dek. Kolacj臋 powinno si臋 zjada膰 2-3 godziny przed snem. Musi to by膰 lekkostrawna kolacja. Picie kawy, czy coli lub innych napoj贸w zawieraj膮cych kofein臋 r贸wnie偶 藕le wp艂ywa na organizm, a co za tym idzie, na zak艂贸cenie harmonii snu. Warto te偶 pami臋ta膰, 偶e alkohol pogarsza jako艣膰 snu. Mo偶e osoba, kt贸ra go spo偶ywa wieczorem 艂atwo zasypia, ale czy si臋 wy艣pi, zrelaksuje, zregeneruje w czasie snu? To ju偶 jest mocno w膮tpliwe. Przez to sen ju偶 nie spe艂nia swojej funkcji. Istnieje mn贸stwo przepis贸w na zdrowe, lekkostrawne dania, idealnie pasuj膮ce na kolacj臋. Wystarczy tylko zajrze膰 do Internetu. Zjadaj膮c smaczn膮 porcj臋 lekkiego posi艂ku, mo偶na odczu膰 r贸偶nic臋 niemal natychmiast.

Bezsenno艣膰 wywo艂ywana jest innymi chorobami

Osoby, kt贸re maj膮 nerwic臋, depresj臋, jakie艣 dolegliwo艣ci wywo艂uj膮ce b贸l, w szczeg贸lno艣ci cierpi膮 na bezsenno艣膰. Zdecydowana wi臋kszo艣膰 przypadk贸w bezsenno艣ci jest objawem w艂a艣nie innych dolegliwo艣ci. W takiej sytuacji pozbycie si臋 tego problemu nie jest takie proste, cz臋sto niemo偶liwe do samodzielnego wykonania. Trzeba w贸wczas uda膰 si臋 do specjalisty po pomoc. Nale偶y zacz膮膰 od wyleczenia dotychczasowych chor贸b, pozbycia si臋 zwi膮zanego z tym dyskomfortu psychicznego i fizycznego. Warto te偶 w tym miejscu wspomnie膰, 偶e za jako艣膰 snu odpowiada melatonina, hormon produkowany w czasie snu. Dlatego, je偶eli kto艣 cierpi na bezsenno艣膰, ma automatycznie problem z w艂a艣ciwym poziomem tego hormonu. Na szcz臋艣cie mo偶na go uzupe艂ni膰 odpowiednim suplementem, 艂atwo dost臋pnym w aptece i w Internecie.

Podsumowanie

Bezsenno艣膰 bywa mocno dokuczliwa. Po pierwszej, dw贸ch nieprzespanych nocach nic z艂ego si臋 nie dzieje. Poza tym, 偶e jest to jednak szok dla organizmu. Natomiast wystarczy nie spa膰 przez tydzie艅 czy dwa, aby odczu膰 nie tylko dyskomfort, ale r贸wnie偶 ogromne zm臋czenie i os艂abienie organizmu. Wielu ludzi kompletnie nie radzi sobie z bezsenno艣ci膮, bo kiedy wynika z innych chor贸b lub ze stresu, kt贸ry przecie偶 nasila膰 si臋 mo偶e ka偶dego dnia, trudno jest tego wszystkiego tak po prostu i nagle si臋 pozby膰. Na bezsenno艣膰 mo偶na dzia艂a膰 r贸偶nymi metodami, na wiele r贸偶nych sposob贸w. Zio艂a, oderwanie si臋 od szarej rzeczywisto艣ci, relaksuj膮ca k膮piel, stworzenie odpowiedniej atmosfery w sypialni, w ostateczno艣ci suplement diety lub silniejszy lek. Zanim jednak ktokolwiek przyst膮pi do walki z bezsenno艣ci膮, musi rozpozna膰 przyczyn臋. Po co doszukiwa膰 si臋 w sobie chor贸b na si艂臋, skoro przyczyn膮 mo偶e by膰 tylko niew艂a艣ciwa dieta. Po co si臋ga膰 po leki, kiedy bezsenno艣膰 wywo艂uje niewygodne 艂贸偶ko. Wielu ludzi, zamiast zacz膮膰 walk臋 z bezsenno艣ci膮 od w艂a艣ciwej diagnozy, wybiera najprostsz膮 i najkr贸tsz膮 drog臋, si臋ga w艂a艣nie po leki. Dobrze, 偶e znajduj膮 spos贸b na ten problem, ale czasem rozwi膮zania s膮 prostsze i zdrowsze dla organizmu. Na szcz臋艣cie dzi艣 mo偶na dosta膰 naturalne produkty na tego typu zak艂贸cenia snu, wi臋c nie ma si臋, czym zbytnio martwi膰.

ZOSTAW ODPOWIED殴

Please enter your comment!
Please enter your name here