Sushi Kraków Saiko Sushi

saiko sushi

Sushi Kraków

Kraków jako dawna stolica Polski także ulega modzie i trendom. Tak samo jak do innych miast pojawiło się tutaj Sushi. W ciągu ostatnich lat w Krakowie powstało ogrom restauracji serwujących codziennie mieszkańcom tego miasta setki ton sushi. W gazetach możemy znaleźć rankingi najlepszych restauracji czy promocje przeznaczone tylko i wyłącznie dla czytelników lokalnych gazet czy portali.

Kraków ma też bardzo dobre połączenie z Europą ponieważ posiada tani port lotniczy o ogromnej przepustowości. Krakowskie Lotnisko Balice przyjęły w 2019 aż 8 milionów pasażerów. Cześć z nich zatrzymała się w Krakowie i na pewno postanowiła odwiedzić nasze serwujące bardzo smaczne i zdrowe sushi restauracje.

Jako naród szybko pokochaliśmy sushi stało się przez modę na orientalizm i walory zdrowotne – zamawiamy je w online, w wykwintnych restauracjach, kupujemy w supermarketach i dyskontach. Mało tego zdarza się że robimy je sami w domowym zaciszu. Jest to potrawa o długiej tradycji i różnych odmianach. Dzięki dobrze dobranym składnikom jest ono o wiele zdrowsze ponieważ nie zawiera często zakazywanych nam przez lekarzy składników (tłuszcze,sól,cukier).

Sushi to tradycyjna japońska potrawa składająca się z gotowanego ryżu połączonego z innymi składnikami i zawienieta w prasowane wodorosty. Dodatkowo dodaje się surowe lub marynowane ryby.

Co tak naprawdę składa się na sushi?

 

  • Ryż (średnioziarnisty biały lub brązowy)
  • Owoce morza (łosoś, tuńczyk, węgorz, kalmary, imitacja kraba)
  • Warzywa (ogórek, awokado itp.) – (Istnieją tylko opcje wegetariańskie)
  • Marynowany Imbir
  • Wasabi (pasta z japońskiego chrzanu)
  • Sos sojowy

Historia Sushi

Choć początkowa koncepcja Sushi została założona przez Chińczyków, Japończycy szybko ją spopularyzowali, czyniąc ją własną. Sushi zostało po raz pierwszy wprowadzone w Japonii w IX wieku. Uważa się, że początkowy wzrost popularności sushi został przypisany rozprzestrzenianiu się buddyzmu (ze względu na fakt, że ich praktyka żywieniowa uniemożliwiała im spożywanie mięsa). Należy również wziąć pod uwagę, że pierwotnym zamiarem sushi było stworzenie systemu, który pozwoliłby na przechowywanie żywności. Ryba fermentowałaby w ryżu, dzięki czemu mogłaby być dłużej jadalna od tej której nie poddano fermentacji. Początkowo ryż był wyrzucany, a konserwowana ryba była jedzona.

Ewolucja Sushi

Japończycy są jednak pierwszymi, którzy oddają się sushi jako podstawowe danie. Innymi słowy, jako pierwsi jedli sfermentowany ryż w połączeniu z konserwowaną rybą. W rzeczywistości Matsumoto Yoshiichi jako pierwszy przyprawił ryż octem z wina ryżowego. Co więcej, ten nowy dodatek do jego rutyny robienia sushi służy jako podstawa, która pozwoliła Japonii uzyskać wiarygodność tego dania w świecie kulinarnym. Proces, którego zaczął używać Yoshiichi, pozwolił na natychmiastowe zjedzenie sushi. Było to gigantyczny postęp, ponieważ zazwyczaj wymagało to odczekania kilku miesięcy, aż sushi będzie gotowe do spożycia.

Popularyzacja Sushi w Polsce i na świecie

Za każdym razem, gdy myślimy o jakimś towarze lub usłudze, która szturmem zdobyła świat, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób uległa globalizacji. Sushi to jeden z najlepszych przykładów tego, jak bardzo tradycyjnie oparte na kulturze jedzenie może się rozprzestrzenić w skali globalnej i zdobyć sympatię smakoszy na całym świecie.

Sushi na świecie

Więc teraz, kiedy omówiliśmy kluczowe różnice między tradycyjnym japońskim sushi, jego globalizacją i adaptacją Zachodu, ważne jest, aby zrozumieć, czy istnieje równowaga między autentycznym a zglobalizowanym sushi. Osobiście uważam, że równowaga może istnieć, ale nigdy nie pozostanie. Sushi, jak każde inne danie, będzie stale dostosowywać się do zmieniających się trendów i gustów szerokiej publiczności. Chociaż Zachód rozkwitł dzięki sprzedaży zachodniego sushi, nie wierzę, że tradycyjne sushi jest trudne do zdobycia w Stanach Zjednoczonych. Podsumowując, równowaga między tradycyjnym a zglobalizowanym sushi zawsze będzie leżeć w rękach konsumenta, biorąc pod uwagę, że firmy zarabiają na tym, co sprzedaje, a co nie. Aby lepiej zrozumieć, jak może istnieć równowaga, omówię historię sukcesu Nobu, czyli sieci ekskluzywnych japońskich restauracji, które odniosły sukces w wielu krajach na całym świecie jako uosobienie wysokiej klasy japońskiej Sushi.

Chociaż Sushi początkowo zaczęło się jako jedzenie uliczne, Nobu jest postrzegane jako autentyczne pod względem smaku, przygotowania i kultury. W filmie, który zamieściłem poniżej, widzimy, że sam Nobu odwołuje się do niektórych swoich „preferencji”, jeśli chodzi o jedzenie sushi. Wiele jego wskazówek i trików jest zgodnych z autentyczną kulturą japońskiego sushi. Obejmuje to używanie minimalnego sosu sojowego i jedzenie rękami, a nie pałeczkami. Chociaż Nobu jest znacznie bardziej ekskluzywne i droższe niż tradycyjne sushi sprzedawane na ulicy, uważam, że sukces Nobu można przypisać znalezieniu idealnej równowagi między autentycznością a minimalnym dostosowaniem do różnych preferencji konsumentów.

Dziękujemy z pomoc merytoryczna Sushi Kraków Saiko Sushi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here